dilluns, 17 de gener del 2011

De negre

Què trista és la meva vida! Què mundana i poc espiritual. Sempre arrossegant-me per terra, com qualsevol cuc; sense poder mai experimentar la sensació de volar. M'agradaria veure-us al meu lloc, sense personalitat ni caràcter. Tot el dia privada d'independència d'acció. 
Començo a estar cansada d'aquesta vella balada. De què serveix la música si no la pots sentir? De què serveixen els colors si mai te'ls pots posar? Pots apagar la música, si us plau, relaxa't i deixa'm tranquil·la; no vull continuar aquest camí amb tu, necessito provar noves maneres de fer, et prego, per caritat, que t'oblidis de mi.
Ploraria i et posaria una cara trista; t'agafaria la mà i intentaria colpir el teu cor amb paraules afligides entre sanglots. Però no ho puc fer. Ni tan sols puc expressar-te el meu condol. Em sento tan desconsolada que, per molt que intenti aproximar-me a tu, mai et podré ajudar.
Un per un els teus familiars vénen a saludar-te, no es donen compte, però el seu menyspreu em trepitja, no pensen en mi i quedo fosa entre la multitud. Ara els núvols vénen per fer més fúnebre l'escena, de mica en mica es planten a sobre vostre, mentre li dieu adéu, i jo m'esvaeixo. No et tornaré a veure fins que el sol ompli el teu cor; i no sé quan serà, m'hagués agradat estar al teu costat en aquest moment tan especial, però altre cop, altre cop no he pogut decidir. És tan trista la meva vida! Tan efímera i gens celestial...

11 comentaris:

Coses de Llàbiro ha dit...

Primer he pensat que és tractava d'algun insecte que vivia pocs dies però després ja he sabut de que es tractava.
Ben trobat!

Judith ha dit...

Ja veig que el relat d'avui no només m'ha despistat a mi! igual que la Moni, he pensat que el protagonista era un insecte... però tu fas que el protagonista sigui molt més interessant! Felicitats novament

Anna Maria Villalonga ha dit...

doncs jo avui no en tinc ni idea.

Gemma ha dit...

Bé, he llegit aquesta entrada de bon matí, ecara no hi havia cap comentari i com que ja he vist que no era un insecta com jo pensava i a més no en tenía ni idea, he volgut esperar per veure que deía tothom. Aquest tarda però, ho he tornat a llegir i res. Ens pots treure de l'entrellat?

P.D. en algún moment he pensat que era una alfombra

Anna Maria Villalonga ha dit...

Jo he pensat de tot, però no m'acabo de decidir. Quelcom arrossegat que va per terra i que surt només en una època concreta. Potser sí que és quelcom similar a una catifa. Jo què sé.
Tanta cripticitat m'aclapara.

Yves ha dit...

Em feu patir...
Pateixo tan com la protagonista d'aquest relat; l'ombra d'una persona que està a l'enterrament d'un ésser estimat...

Yves ha dit...

Tant (perdoneu, però escric des de liphone, com puc...)

Anna Maria Villalonga ha dit...

oh. L'ombra

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Ah, l’ombra. Havia pensat que es tractava de la mort.

Yves ha dit...

@Llàbiro: Aquest cop, ni que fos a la segona, l'has ben encertat!

@Judith: Vosaltres sou qui feu que els relats siguin interessants; jo els faig ambigus i vosaltres li doneu sentits molt més variats; m'encanta!

@Anna: L'ombra, com la catifa que dius, també s'arrossega per terra... sense independència ni caràcter... i només apareix quan hi ha llum...

Gemma: Gràcies per dedicar-li tanta estona, no saps com de feliç em fa això...

Shaudin: tot relacionat, l'ombra està en un context de mort -l'enterrament-...

Gemma ha dit...

Renoi, mira que vaig donr-li voltes...