dimarts, 1 de març del 2011

De drets

La Lucy tremola, està asseguda a un balancí. Fora, no fa ni fred ni calor. A dins, fa fred; si més no, aquesta és la sensació que tinc jo, com a narrador, en contemplar-la. Va abrigada amb una manta, detall que no se'm passa per alt per fer la meva afirmació; la mandíbula li repica amb força i arítmia; té el cos inclinat endavant i s'agafa el cap amb les dues mans. Podria semblar que estigués nerviosa i no pas que tingués fred, però... el narrador és qui escull què li passen als seus protagonistes, no? Doncs, aleshores, té fred. 

La Lucy porta uns dies sense dormir, té les parpelles mig caigudes. I endevino que ha passat llargues hores mirant el terra, sense tancar els ulls, perquè els té vermells com uns tomàquets. Aquesta teoria em ratifica l'anterior; la Lucy no pot dormir perquè té fred. I de tant fred que té no es mou, es queda asseguda al seu balancí; esperant que algú vingui a canviar-li la rutina. Però si no s'aixeca, penso, no podrà canviar-la; així que la faig posar dempeus. Continua amb la manta a sobre, ja no té les mans agafades al cap, però segueix tremolant. L'ordeno que camini per l'habitació, que es mogui, però no té forces i, com és normal, protesta.
Davant la negativa del personatge, la veritat, no sé què fer ni com continuar. Vés per on, se m'ha sollevat. Podria estar indignat i creure que m'han pres el pèl, que m'han donat un permís que no tenia, que m'han ofert uns drets que no són els meus; però em resigno; li dono les gràcies per haver-me fet companyia i em busco un altre personatge.

7 comentaris:

Anna Maria Villalonga ha dit...

Avui no demano ni cripticitat ni claredat. El teu exercici és magistral. M'encanta la metaliteratura i aquesta és de primera. El comparteixo.
Una abraçada.

Judith ha dit...

ooooooooo! com m'agrada! visca la revolta dels personatges!!! felicitats

Gemma ha dit...

Hehe...Els personatges a vegades no estan per ximples i es revolten. Felicitats !

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Ostres, Yves! Aquest relat és magnífic!!! Diria que genial. A més a mi m’encanta la metaliteratura i aquesta és de la bona de debò. Em trec el barret.

Yves ha dit...

@Anna: No diguis aquestes coses! que em fas posar vermell!!!

@Judith: Visca!

@Gemma: és que els que fem anar els personatges amunt i avall, tot sovint, estem pitjor del cap que ells!!!

@Shaudin: Moltes gràcies!!!!!

Coses de Llàbiro ha dit...

Perquè discutir si en pots agafar un altre? Hi ha personatges que es resisteixen.

Yves ha dit...

Llàbiro: hi ha gent que li agafa carinyo als seus personatges, jo no. Me la bufen, ahahahah