divendres, 13 d’abril del 2012

La presentació a la Catalònia

El passat dimecres 11 d’abril vam presentar la novel·la, com es diu normalment, en societat.

El lloc escollit va ser la llibreria Catalònia, al centre de Barcelona. Vam tenir la sort de comptar amb un espai molt acollidor, la sala dels arcs, on familiars, amics i coneguts vam sentir-nos a gust compartint aquesta nova il·lusió amb somriures i moments entrenyables.
Van presidir l’acte Jordi Castelló, per part de l’editorial Stonberg, i Santi Campo, padrí –com m’agrada dir a mi- de la novel·la.

Després de que amdós parlessin del llibre, em va tocar el torn a mi, on en poca estona vaig voler dir quatre coses que em semblaven importants d’afegir en un dia com aquell.
Com no tothom que volia va poder assistir-hi, us deixo aquí l’escrit que vaig provar de seguir,a vegades aefgint coses i d’altres traient-ne.

A més, hem obert una pestanya nova, on anirem posant el material que ens arribi de la presentació.

Moltes gràcies a tots!





Speech:

1-Agraïment a l'editorial

Trobar qui et publiqui per primer cop, creieu-me, és molt complicat. Per desgràcia, el mercat català del llibre s'està quedant reduït a un únic grup, que ha anat menjant-se a les editorials. I tot i que això comporta un fet positiu, com és tenir una molt bona editorial catalana; també suposa aspectes negatius, com la manca d’editorials que apostin per la gent que comença. En aquest difícil camí he tingut la gran sort de trobar una petita editorial. I dic petita en mesura, però gran en professionalitat. Per això m'agradaria començar donant les gràcies a l'editorial, i en particular al Jordi, que és el meu valedor en aquest inici que, espero, ens porti més aventures plegats. En aquest sentit, també voldria donar les gràcies al Santi. No saps la il·lusió que em fa que estiguis aquí.


2-La realitat és subjectiva:

Els que ja coneixeu el meu bloc de relats ja sabreu que la meva teoria cabdal és que la realitat no existeix. Sinó que ens la creem de forma subjectiva. Així tots i cada un de nosaltres tenim la nostra realitat. Tota la informació que tenim l'hem rebuda a través dels sentits: vista, oïda, gust, olor i tacte. Aquests ens transformen la realitat i ens l'adapten segons els nostres coneixements, aficions, sentiments, etc. Fa poc, parlant d'això amb mon pare, em va dir que en Punset  explica que "els humans suplim la part ignorada amb imaginació". Bé, una mica és això. Sempre i quan pensem que ho ignorem tot. Fins i tot el que ja sabem. I no parlo de Matrix ni altres teories que no em fan el pes. Simplement parlo de la vida. El Petit Príncep deia allò de "L'essencial és invisible als ulls".  Els grecs parlaven de Tirèsies. I és que els sentits ens deformen la realitat i ens la fan pròpia. Però cal dir dir-ho també: La fan més divertida i variada.


3-El llibre:

Què puc dir del llibre? Doncs que espero que us agradi. Segur que hi ha gent a qui no li agrada, però espero que també hi hagi qui s'ho passi bé llegint-lo. Jo estic orgullós de com ha quedat. I això, de moment, ja em serveix. Val a dir que no és un llibre que provoqui comentaris de l'estil: "Ostres, he après molt de la Barcelona del Segle quinze!" o "què interessant conèixer la vida dels mormons de Massachussets". Jo només espero que susciti emocions. I si, a més a més, fa que us pregunteu algunes coses... genial. No hi ha res millor en el món que fer-se preguntes.


*Dues lectures:

En aquest sentit, el llibre té dues lectures. D'un costat, qui vulgui passar l'estona ho tindrà fàcil. El llibre no és llarg. Explica uns fets interessants i que es poden seguir sense trencar-se el cap.

D'altra banda, qui vulgui pensar podrà llegir amb calma i reflexionar amb tot el que hi surt. Pensant en referents literaris, cinematogràfics i, sobretot, en metàfores de la vida i de la literatura.


4-Forma de comprar-lo:

Per internet: Entreu a la web de l'editorial, li doneu a comprar, pagueu i en pocs dies el tindreu a casa.

A les llibreries: Aquí a la Catalònia o a qualsevol altre llibreria. Li demaneu al llibreter de qualsevol llibreria i ell s'encarrega de demanar-li a l'editorial. En uns dies el portaran a la llibreria i ja el podreu comprar.


5-Final:

Finalment, m'agradaria agrair també les col·laboracions altruistes de l'Anna Tarrida i la de l'Anna Maria Villalonga. La primera per haver il·lustrat la coberta amb tan bon gust. La segona per la feinada que va tenir repassant i retocant totes les meves matusseries. També agrair-vos a vosaltres haver perdut aquesta estona de dimecres.  I sobretot donar les gràcies a la Jud, que té molta paciència quan escric i m'aïllo del món.





Ara ja sabeu, a comprar-lo i a llegir-lo!