dijous, 23 de gener del 2014

Relat de maduixes

Maduixes amb nata per sopar. És fàcil menjar-s'ho tot quan un no té gana; però és més complicat quan un no hi veu. Vols venir amb mi a ballar? Aquesta nit portaré barret de copa, un elegant vestit negre i mocassins de vellut.
Deixa'm venir amb tu. Deixa'ls que vinguin amb ells. Una altra nit fora de casa. Alguns cops, no sempre, penso que tu i jo som un. I quan et veig davant meu m'imagino a ella dalt de la torre cridant perquè algú la vagi a recollir. Els seus crits són tan forts que a l'endemà encara cauen llàgrimes de dalt del cel. Miro amunt i veig els núvols esvair-se. Deixa que el ball marxi amb tu. Jo miraré com ells t'admiren mentre plores. I no digues que torni ni avui ni demà, que el futur el vaig gastar pensant en l'ahir. Sento el cor bategar i em cauen les orelles, fruïm tant quan estem junts.
Maduixes amb nata per dinar. És fàcil imaginar-se un àpat sense comensals, però la taula és plena d'ocells carronyers esperant l'esquelet humà. Camino sol ja sense veure't dansar. Et recordo vagament amb les mans fines i llunyanes. Les arrugues deuen ser ara marca de vida viscuda. No hi ha res més a desitjar.

La vida sembla tan senzilla quan agafes la sorra amb les mans. Tot s'escapa i tot es difumina. Una nit diferent m'espera entrant dins del nínxol sagrat. Capellà no em fallis i canta'm la marxa nupcial. Avui és quan em convertiré, per fi, en l'home que sempre va voler l'ésser suprem, l'esclau sense ànima, el trist fum místic celestial.